Temat tygodnia: NA ŁĄCE 11.05-15.05

Categories :

Drodzy Rodzice,
w tym tygodniu rozmawiamy z dziećmi na temat łąki i jej mieszkańców. Przy pomocy lup obserwujemy i nazywamy rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę, m.in. owady. Szukamy nazw łąkowych roślin w atlasach roślin i możemy stworzyć własny zielnik. Zbieramy informacje na temat m.in. kretów i żab. Wykorzystując rozmaite materiały plastyczne, tworzymy prace z motywami łąki. Starszaki poznają liczbę 0. Uczą się dokładać i zabierać elementy ze zbioru tak, aby zostało ich 0. Uczą się pisać cyfrę 0. Poznają literę ł, Ł, jak łapa lub Łucja. Uczymy się wysłuchiwać głoskę ł na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dzieci próbują czytać wyrazy z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, G, C, J, W, F, Ł.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem.
• Wspólne wycieczki w plener, na łąkę, do lasu – obserwowanie roślin i zwierząt.
• Wspólne oglądnie i czytanie atlasów zwierząt i roślin.
• Zabawy utrwalające w pamięci kształt cyfry 0: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do cyfry 0, pisanie cyfry 0 po piasku, kaszy, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt cyfry 0.
• Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek, w tym w szczególności głoski ł.
• Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter, w tym w szczególności litery ł, Ł.
• Wspólne śpiewanie piosenek.

Mieszkańcy łąki film edukacyjny:

Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 3 – Łąka:4

Język angielski – Over in the meadow: